Tsuchiya Yoshikazu

写真a

Title

Associate Professor

Researcher Number(JSPS Kakenhi)

40759594

Current Affiliation Organization 【 display / non-display

  • Duty   University of the Ryukyus   Faculty of Education   Elementary and Secondary School Teacher Training Program   Associate Professor  

University 【 display / non-display

  • 2004.04
    -
    2008.03

    Yokohama National University   Callege of Education and Human Sciences   School Education   Graduated

Graduate School 【 display / non-display

  • 2008.04
    -
    2011.03

    Yokohama National University  Graduate School, Division of Education  Human-Environment System Education  Master's Course  Completed

Academic degree 【 display / non-display

  •  -  Doctor of Philosophy in Education

  •  -  Master of Education

External Career 【 display / non-display

  • 2008.04
    -
    2011.03

     

  • 2011.04
    -
    2012.03

     

  • 2011.04
    -
    2013.03

     

  • 2011.04
    -
    2015.03

     

  • 2011.06
    -
    2012.03

     

display all >>

Affiliated academic organizations 【 display / non-display

  • 2010.09
    -
    Now
     

    The Japan Association of Home Economics Education 

  • 2011.04
    -
    Now
     

    The Japan Society of Home Economics 

  • 2011.04
    -
    Now
     

    Japan Curriculum Resarch and Development Association 

Research Interests 【 display / non-display

  • Home economics education

Research Areas 【 display / non-display

  • Humanities & Social Sciences / Education on school subjects and primary/secondary education

Thesis 【 display / non-display

  • 家庭科における「学力」としての批判的思考力に関する研究

    2016.03

Presentations 【 display / non-display

  • Class practice aimed at "interaction" that improves critical thinking in home economics

    Yoshikazu Tsuchiya, Machiko Chiba

    ARAHE 2017 19th Biennial International Congress  2017.08  -  2017.08 

  • 家庭科の授業における批判的思考を促す「相互作用」の有効性

    土屋 善和

    家庭科の授業における批判的思考を促す「相互作用」の有効性  2016  -  2016 

  • 家庭科の授業における批判的思考を促す「相互作用」の有効性

    Tsuchiya Yoshikazu

    家庭科の授業における批判的思考を促す「相互作用」の有効性  2016  -  2016 

  • 家庭科における批判的思考を促すための「相互作用」に着目した授業の分析―チョコレートを題材にして―

    土屋 善和

    家庭科における批判的思考を促すための「相互作用」に着目した授業の分析―チョコレートを題材にして―  2015  -  2015 

  • 家庭科における批判的思考を促すための「相互作用」に着目した授業の分析―チョコレートを題材にして―

    Tsuchiya Yoshikazu

    家庭科における批判的思考を促すための「相互作用」に着目した授業の分析―チョコレートを題材にして―  2015  -  2015 

display all >>

Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display

  • Grant-in-Aid for Young Scientists(S)

    Project Year: 2022.04  -  2025.03 

Social Activity 【 display / non-display

  • 2021.10
     
     

  • 2021.09
     
     

  • 2021.07
     
     

  • 2020.10
     
     

  • 2019.06
     
     

display all >>

Media Coverage 【 display / non-display

  • 研究発表大会のシンポジウム

    大宜味小学校  望ましい食習慣を形成するための指導の工夫~「長寿の里」の秘密を探る教材の開発を通して  2018.10

     View Summary

    研究発表大会のシンポジウムにおいてパネリストとして登壇した。