Title |
Associate Professor |
Researcher Number(JSPS Kakenhi) |
30748223 |
Song Katherine
|
|
Current Affiliation Organization 【 display / non-display 】
-
Duty University of the Ryukyus Institute for Global Education Associate Professor
University 【 display / non-display 】
-
1992.01-1995.06
Santa Clara University Faculty of Arts and Letters Graduated
-
1991.09-1992
University of Washington Faculty of Humanities Other
Graduate School 【 display / non-display 】
-
1999.09-2001.06
University of Washington Master of Arts for Teachers of English to Speakers of Other Languages (MATESOL) Master of Arts for Teachers of English to Speakers of Other Languages (MATESOL) Master's Course Completed
External Career 【 display / non-display 】
-
2008.10-2018.02
-
2004.10-2008.08
-
2001.06-2004.08
University of Washington
-
2000.09-2001.06
University of Washington
-
1999.09-2000.08
University of Washington
Affiliated academic organizations 【 display / non-display 】
-
2019.03-Now
Japan Association for Language Teaching (JALT) Okinawa Chapter Treasurer & Facilities Chair
Published Papers 【 display / non-display 】
-
英語学習者モデルとしてのScrabble®競技者 : 日本の大学における定期・長期競技者の自立した学習習慣に関する考察
ソングキャサリン
広島外国語教育研究 ( 広島大学外国語教育研究センター ) ( 20 ) 79 - 93 2017.03 [ Peer Review Accepted ]
Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Access this article
-
-
日本語話者の英語コミュニケーションにおける日本語使用と会話スタイルの考察
ソングキャサリン
広島外国語教育研究 ( 広島大学外国語教育研究センター ) ( 20 ) 17 - 36 2017.03 [ Peer Review Accepted ]
Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Access this article
-
-
フォーマルな英語E メールライティングの指導
ソングキャサリン
広島外国語教育研究 ( 広島大学外国語教育研究センター ) ( 17 ) 173 - 193 2014.03
Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Access this article
-
-
学生の級友によるフィードバックと自己評価の振り返り
ソングキャサリン
広島外国語教育研究 ( 広島大学外国語教育研究センター ) ( 16 ) 183 - 201 2013.03 [ Peer Review Accepted ]
Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Access this article
-
-
誤りの気付きとその修正による自立した書き手の育成
ソングキャサリン
広島外国語教育研究 ( 広島大学外国語教育研究センター ) ( 14 ) 131 - 149 2011.03 [ Peer Review Accepted ]
Type of publication: Research paper (bulletin of university, research institution)
-
Access this article
-
Presentations 【 display / non-display 】
-
Benefits of Scrabble® Board Game Community Membership for English Language Learners
ソング・キャサリン
広島JALT学会 (広島YMCA) 2019.05 - 2019.05
-
Benefits of Scrabble® Board Game Community Membership for English Language Learners
ソング・キャサリン
松山JALT学会 (愛媛大学) 2019.05 - 2019.05
-
Exploring Autonomous Learning Behavior of Regular and Long-term Scrabble Players
ソング・キャサリン
全国語学教育学会 (つくば国際会議場) 2017.11 - 2017.11
-
Benefits of Formal Email Writing Lessons in EFL Classes
ソング・キャサリン
LaoTESOL (National University of Laos) 2017.02 - 2017.02
-
Benefits of Formal Email Writing Lessons in EFL Classes
ソング・キャサリン
JALT Teacher Helping Teachers Workshops (National University of Laos) 2017.02 - 2017.02